Adamovo bezradné cestování časem. Recenze filmu Projekt Adam

filmy
Adventure
  • Domů
  • Adventure
  • Adamovo bezradné cestování časem. Recenze filmu Projekt Adam

Netflix se pokusil vyrazit nám dech další vysokorozpočtovou zábavou pro celou rodinu. Zatímco se seriály se mu to často velice dobře daří (vzpomeňme na Hru na oliheň), s popcornovými jednohubkami na tom zatím je jako nesmělý puberťák při domlouvání prvního rande. Projekt Adam budiž dalším do řady jeho skvostů, jejichž ambice násobně překročily divácký zájem i hodnocení.

Legrační Ryan: je to bžunda?

Scenáristickou bezradností evokuje Armádu lupičů/mrtvých, finanční neomezeností připomíná 6 underground: Tajné operace, vyprávěčskou rozevlátostí podobá se Red Notice. Paralelu s posledními dvěma jmenovanými snímky vytváří Projekt Adam také účastí Ryana Reynoldse v hlavní roli. Nezaměnitelný humor „pana Dedpůla“ ostatně dopředu definuje, kam a hlavně jak se bude děj filmu posouvat dopředu.

Komediální ladění Projektu Adam podtrhuje motiv cestování časem, které hlavnímu hrdinovi umožní setkat se s jeho vlastním mladším já. A je to bžunda, zvláště když se dospělý Adam Reed snaží dětskému Adamovi radit s životem, jenže ve skutečnosti spíš mladý koučuje staršího.

Vostrá Laura: je to _unda?

Zatímco tento nosný motiv docela funguje, další paralelní setkání už zdaleka tolik nebaví. Svého otce (v podání Marka „Hulka“ Ruffala) dokonce bije a ze své manželky, aby měl Adam lufty. Zoe Saldaña hraje Lauru Shane jako další v zástupu megaemancipovaných, tvrdě zmužnělých hrdinek, které se ohání samopalem stejně dobře jako pěstí. Zůstává otázkou, jestli takové mužatky přivábí ke sledování akčňáků více žen - jistější je, že význačnou část mužské populace spolehlivě odpudí. (Tomuto fenoménu se rozhodně budeme v blízké budoucnosti podrobně věnovat.)

Ve výsledku je bohužel Projekt Adam natolik jednoduchý a předvídatelný, že náročnějšího diváka nezaujme a dokonce ani nepozorného nepřekvapí. Veškeré investice nasměrované do (tradičně) povedených akčních a trikových pasáží potom vychází jalově. Podobných cest časem jsme už tady měli spoustu a Projekt Adam se stává jenom dalším na jejich dlouhém seznamu.

Byť nám svou neohrabaností Projekt Adam dech párkrát rovnou zastavil, je to na seskupení Levy & Reynolds & Netflix docela málo.

Projekt Adam

• USA 2022, 106 min